آموزش

داستان برگر کینگ از رقیبان مک دونالد(قسمت1)

داستان برگر کینگ از رقیبان مک دونالد(قسمت1)

داستان برگر کینگ از رقیبان مک دونالد(قسمت1)

 

داستان برگر کینگ از رقیبان مک دونالد(قسمت1)

برگر کینگ یکی از برندهای مطرح رستوران‌ های زنجیره‌ ای غذاهای فست‌فودی است و حدود ۱۸,۰۰۰ شعبه در سراسر دنیا دارد. برگر کینگ به خاطر ساندویچ‌های غول‌آسای خود مشهور است.برگر کینگ یا مک دونالد!؟

تاریخچه‌ی برند برگر کینگ (Burger King) از آن داستان‌هایی است که به منبع الهام بسیاری از کسب‌وکارهای فست‌فودی تبدیل شد. برگر کینگ امروزه یکی از پرفروش‌ترین برندهای دنیا محسوب می‌شود و با وجود شعبه‌های متعددی که در سرتاسر دنیا دارد، با مک دونالد به رقابت می‌پردازد.

برگر کینگ

برگر کینگ را دیوید اِجِرتون (David Edgerton) و جیمز مک‌لامور (James McLamore) در سال ۱۹۵۴ راه انداختند و زمانی تأسیس شد که آن‌ها متوجه نیاز گسترش شعبه‌هایی شدند که توسط کیت کرامر (Keith Kramer) و عموی همسر وی، متیو بورنز (Matthew Burns)، در جکویلسونِ فلوریدا پایه‌گذاری شده بود.

آن‌ها اولین گروهی بودند که با ارائه‌ی ایده‌ی اتاق غذاخوری در شعبه‌های خود، مشتریان بیشتری را به‌سوی کسب‌وکارشان سرازیر کردند.همبرگر حیران،همبرگر ایرانی،همبرگر اماده،همبرگر ذغالی،طرز تهیه همبرگر،تهیه همبرگر،برگر ذغالی

همبرگرهای ووپر

این مقاله از شرکت همبرگر حیران به بررسی موضوعات پیش رو پیرامون تاریخچه‌ی برند برگر کینگ می‌پردازد:

  • پایه‌گذاری برگر کینگ
  • تولد برگر کینگ همبرگر حیران،همبرگر ایرانی،همبرگر اماده،همبرگر ذغالی،طرز تهیه همبرگر،تهیه همبرگر،برگر ذغالی
  • تغییر نام برند به برگر کینگ

و توضیح عناوین بیان شده در زیر هم در مقاله بعدی با عنوان داستان برگر کینگ از رقیبان مک دونالد(قسمت2) داده شده است.

  • وُوپر و جنگ برگرها
  • زوال برگر کینگ همبرگر حیران،همبرگر ایرانی،همبرگر اماده،همبرگر ذغالی،طرز تهیه همبرگر،تهیه همبرگر،برگر ذغالی
  • اوج‌گیری برگر کینگ
  • برگر کینگ در یک نگاه

دفتر مرکزی برگر کینگ

پایه گذاری برگر کینگ

در آمریکای دهه‌ی ۵۰، خانواده‌ها هر روز پرمشغله‌تر می‌شدند و شمار خودروهایی که در خیابان‌ها تردد می‌کردند، بیشتر و بیشتر می‌شد. به‌علاوه، مردم بیشتری پول اضافه برای خرج کردن داشتند. درنتیجه، رستوران‌های فست‌فودی به‌سرعت به محبوبیت رسیدند و بسیاری از نام‌های مشهور امروزی، تاریخ خود را در این دهه‌ی پرهیاهو ساختند.همبرگر حیران،همبرگر ایرانی،همبرگر اماده،همبرگر ذغالی،طرز تهیه همبرگر،تهیه همبرگر،برگر ذغالی

اولین شعبه اینستا برگر کینگ

اولین شعبه اینستا برگر کینگ

برگر کینگ نیز به‌مانند برندهای مشهوری چون مک‌دونالد، کی اف سی، پیتزا هات و دیگر نام‌های آشنا برای واگذاری حق امتیاز محصولات خود، در دهه‌ی ۱۹۵۰ تأسیس شد.

این برند که در ابتدای حیات اینستا برگر کینگ (Insta-Burger King) نام داشت، زاییده‌ی تفکرات دو کارآفرین آمریکایی، کیت جی کرامر و متیو بورنز بود. آن‌ها که تحت تأثیر فروشگاه اصلی برادران مک‌دونالد در سن برناردینوی کالیفرنیا قرار گرفته بودند، شروع به تحقیق پیرامون تأسیس رستورانی با چنین ایده‌ای رفتند.

کرامر و بورنز پس از خرید دو دستگاه سرخ‌کن فوری به نام اینستا ماشین (Insta-Machine) کار خود را در جکویلسون فلوریدا آغاز کردند. کرامر و بورنز به‌سرعت در این منطقه به شهرت رسیدند.

برگر کینگ

مدل کسب‌وکار آن‌ها به‌سرعت به موفقیت رسید و اینستا برگر کینگ خیلی زود شروع به واگذاری حق امتیاز به رستوران‌های دیگر کرد. جیمز مک‌لامور و دیوید اجرتون از سرمایه‌گذاران اولیه اینستا برگر کینگ بودند و خودشان نیز در سال ۱۹۵۴ یک حق امتیاز برای شعبه‌ی میامی خریداری کردند.

مک ‌لامور قبلاً از شعبه‌ی برادران مک‌دونالد در سن برناردینو دیدن کرده بود و از پتانسیل بالای رستوران‌های فست‌فودی در آمریکای پس از جنگ جهانی دوم خبر داشت.

برگر کینگ متولد می شود

اگرچه اینستا برگر کینگ نسبتاً موفق بود، اما کسب‌وکار کرامر و بورنز در سال ۱۹۵۹ با مشکلاتی روبرو شد. در عوض، جیمز مک‌لامور و دیوید اجرتون به موفقیت‌های بزرگی دست یافته بودند و حتی پس از چند سال و با سعی و خطا در روش‌های پخت، محصولاتی جدید ارائه کردند.همبرگر حیران،همبرگر ایرانی،همبرگر اماده،همبرگر ذغالی،طرز تهیه همبرگر،تهیه همبرگر،برگر ذغالی

رستوران برگر کینگ در میامی

اولین رستوران برگر کینگ در میامی

وقتی‌که کرامر و بورنز در اواخر دهه‌ی ۱۹۵۰ با مشکلات مالی روبرو شدند، مک‌لامور و اجرتون پا به میدان گذاشتند و سهام اینستا برگر کینگ را خریدند.

تنها چند سال زمان لازم بود تا آن‌ها این کسب‌وکار را متحول کنند. در این زمان محصولاتی چون همبرگرهای عظیم ووپِر (Whopper)، موجی تازه در سراسر آمریکا به راه انداخته بودند.

ساندویچ های برگر کینگ

چرا نام برند به برگر کینگ تغییر کرد؟

مکلامور و اجرتون ترجیح دادند تا واژه‌ی اینستا را از اول نام برند حذف کنند. دلیل این کار ساده‌سازی نام برند و همچنین نام مستعاری بود که از زمان تأسیس در دهان‌ها می‌چرخید؛ برگر کینگ.

همبرگر حیران،همبرگر ایرانی،همبرگر اماده،همبرگر ذغالی،طرز تهیه همبرگر،تهیه همبرگر،برگر ذغالی

لوگوی برگر کینگ نیز با رنگ‌های درخشان قرمز، آبی و طلایی، به دنبال جذب هرچه بیشتر نسل جوان در آن دوران بود. در برخی لوگوها، اشکال هلالی طلایی‌رنگ نشانی از نان‌های همبرگر بود، درحالی‌که رنگ قرمز به گوشت همبرگر اشاره داشت.

هرچند لوگوی برگر کینگ در طول سال‌های اخیر با تغییراتی همراه شده، اما شکل اصلی خود را حفظ کرده است.

ووپر باس - برگر کینگ

شرکت صنایع غذایی حیران در مقاله بعدی برای ادامه این مقاله در انتظار شماست.همبرگر حیران،همبرگر ایرانی،همبرگر اماده،همبرگر ذغالی،طرز تهیه همبرگر،تهیه همبرگر،برگر ذغالی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید